Innovation

Vi arbejder med innovationsmodellen design to improve lift, der bygger på visionen om at gør idé til virkelighed.

På vores skole er alle lærere og pædagoger uddannet i innovationsmodellen "Design to improve life" og kan tilrettelægge forløb ved hjælp af "Kompasset", der er en innovationsmodel.
At designe er at gøre en idé virkelig. Eleverne får metoder til at analysere og forstå komplekse problemstillinger og lærer gennem metoder til idéudvikling og innovation at realisere faktiske løsninger på relevante udfordringer. Det er intense og styrede forløb, der oftest foregår på tværs af fag.

Eleven skal træffe bevidste valg om, hvordan et design bedst muligt opfylder et ønske eller behov eller løser en udfordring, altså et problem. I disse valg indgår overvejelser om form, funktion og hvad der er praktisk, økonomisk og teknologisk muligt med udgangspunkt i brugernes behov