Cromebook til alle

It og digitale læremidler er en vigtig del af undervisningen på Hornbæk Skole. VI har en klar målsætning om at det tekniske skal fungere – og det lykkes vi med!

Skolen stiller en chromebook-computer til rådighed for alle elever fra 1. - 9. klasse, men der er også mulighed for at medbringe egen computer eller tablet. Vi har smartboards i alle undervisningslokaler og et velfungerende trådløst netværk, så man let kan komme på med egen bærbare eller telefon.

I børnehaveklassen bruger vi ikke chromebooks særlig ofte. De tages frem for at børnene kan lære at begå sig på en computer i faglig sammenhæng, og for at lære almindelig IT etik. Se desuden de anbefalinger om digital dannelse som vi lytter til fra Medierådet for børn og unge. Chromebooks og IT bliver langsomt integreret i undervisningen. På 4. årgang begynder chromebooksene at fylde i over halvdelen af undervisningstiden. Det er læreren, der vurderer, om eleverne skal benytte chromebooks i undervisningen.

Alle skolens elever skal hver dag medbringe opladet computer eller tablet. Det er en forudsætning for at kunne få et godt udbytte af undervisningen.