Job på skolen

Du er altid velkommen til at søge job på skolen. Send din ansøgning til hornbaekskole@helsingor.dk

Modtageklasse søger pædagogmedhjælper

Stillingen er på fuld tid og tidsbegrænset med udløb 31. december 2024 med evt. mulighed for forlængelse.

Vores modtageklasse er for ukrainske børn i 0.-3. klasse, der bor midlertidigt i Hornbæk.

Klassen er på 6-8 børn, der alle er ved at lære det danske sprog og de danske traditioner at kende. Samtidig får de også undervisning i skolens hovedfag.

Vi har fokus på en kreativ og legende tilgang, der kan bygge bro mellem sproget og hverdagen for det enkelte barn. Samtidig arbejder vi med at skabe gode og trygge fællesskaber med mulighed for udvikling og faglig fordybelse.

Modtageklasen har et tæt samarbejde med skolens andre klasser, således at der bygges bro mellem alle børn på skolen og arbejdes frem mod deltagelse i almenklasserne.

Vi har fokus på børnenes ressourcer individuelt og i fællesskab, og vi arbejder med de små succeser, der er hver dag.

Vi har et tæt samarbejde med skolens SFO, hvor vi bygger bro til de aktiviteter som er der.

Til dagligt er vi to voksne i modtageklassen, men vi samarbejder med lærere og pædagoger i skole og SFO om at skabe en god hverdag. Som ansat i modtageklassen er du en del af skolen PLC, hvor andre kollegaer arbejder med at løse faglige og specialpædagogiske opgaver i skolen.

Vi sætter pris på, at du

• tænker i fællesskaber

• har en anerkendende tilgang til det enkelte barn og forældregruppen

• samarbejder tæt med dine kolleger om børnenes trivsel og udvikling

• tænker børneperspektivet ind som en naturlig del af dit arbejde

• er nysgerrig på praksis og interesseret i at udvikle dig sammen med dine kolleger

Vi glæder os til at høre mere om, hvad du er optaget af.

På Hornbæk Skole arbejder vi med en kommunal politik om løsningsfokuseret tilgang, og alle indsatser bygger på en relationel og anerkendende tilgang. Vi er en engageret og initiativrig personalegruppe, og vi glæder os til at høre fra dig. Kom også gerne på besøg.

Vi er ambitiøse omkring alle børns læring og trivsel – også dem, som har brug for en ekstra hjælpende hånd. Vi tør gøre tingene på nye måder, og vi er optagede af, hvad der giver mening i den konkrete situation.

Læs mere om vores skole på www.hornbaekskole.dk Her er der også link til vores facebookside.

Du er velkommen til at kontakte skoleleder Simon Svenstrup på tlf. 2531 1682 for yderligere information eller aftale om besøg.

Sidste ansøgningsfrist er mandag den 13. maj. Ansættelse hurtigst muligt eller senest pr. 1. august 2024. Der afholdes løbende samtaler.

Stillingen er på fuld tid og lønnes efter overenskomsten med indplacering på relevant grundlønstrin. Hertil ydes eventuelt funktions- og kvalifikationsløn efter forhandling på grundlag af Helsingør Kommunes lønpolitik.

Helsingør Kommune kræver, at der indhentes en straffe- og børneattest for den ansøger, der påtænkes ansat, og denne indgår i den samlede afsluttende vurdering.

Du skal sende din ansøgning via kommunens hjemmeside www.helsingor.dk