Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsen

Hvad blev der talt om på sidste møde - 8. oktober 2024 - Ekstrakt:

Fra eleverne
Elevrådet har i slut september holdt sit andet møde. På mødet fyldte især de nye principper vedr digital dannelse og mere specifikt det vedrørende mobiltelefoner og smartwathces.

Eleverne kunne godt have ønsket sig at være mere involveret i processen. 

Ønske om flere synlige ure. Også gerne i byen 😉


Klasserne og elevrådet skal tage en status i december/januar om hvordan det går med ændret mobilpolitik, og give bestyrelsen en tilbagemelding.


Badeforholdene efter idræt blev nævnt. Det kniber med at de store elever går i bad. 


Blufærdighed er nok mere årsagen end at faciliteterne ikke er så lækre. Elevrådsrepræsentanten mente, at afskærming (forhæng) kunne være med til at løse problemerne.

Forretningsorden og årshjul:
Forretningsorden: Mikkel mente, at den vedhæftede var 22-udgaven, og at der faktisk var blevet lavet nogle justeringer i 23. Uanset hvad så foreslås følgende ændringer ved ”gul-markering”.

Skoleudviklingssamtalen – Skolebestyrelsen har ret til at være repræsenteret til samtalen med et medlem. Bestyrelsen foreslår, at der evt. også kunne være en elevrepræsentant med til samtalen.

Bestyrelsessammensætning:
Eksterne medlemmer: Mikkel har været i kontakt med Idrætsforeningen, som tager det med på næste bestyrelsesmøde.
Ungdomsudd: Simon tager kontakt.

Titler: Næstforperson og forperson – indsættes i forretningsorden.

Bestyrelsesmedlemmer: Formand ændres til forperson og næstformand til næstforperson.

Bestyrelsens principper:
Princip om klassedannelse. Ved klassedannelse forstås bla: Ved 0. årgang / fødeskole, sammenlægning fra fx 3 til 2 klasser eller omvendt. 

Diverse temaer fra bestyrelsesmedlemmer:
Aflysninger og egenarbejde blandt elever (Lars)

Bjarke forklarede kort om de nye vikarprincipper med henblik på at spare tilkaldevikarer, og også gerne hæve kvaliteten af vikardækningen.


Kort refleksion om det med at sende de store elever hjem med en opgave, burde registreres som ”aflysning”.


Halvvejs i skoleåret tages punktet op, så bestyrelsen kan blive orienteret om status. (Skolen opsamler løbende data vedr vikardækningen).

Voksensynlighed i pauser/SFO (Thomas)

Forældre synes ikke gårdvagter er synlige. Hvem er de voksne i SFOen – især svært at vide, når man er ny forælder/barn.


Bjarke oplyste at der i skolepauserne er 3-4 voksne, der er gårdvagter i fase1. De bærer gule veste.


Forældreforslag om at SFO personale også havde veste på på legepladsen.


Trafik – igen,igen (Patrick) 

Mikkel holder dialogen med Patrick. 


Thomas har kontakt til trafikplanlægger (privat firma)


Snak om ”teknik” versus adfærd 


Det er forældrene, der skal ændre adfærd. 


Thomas, Mikkel og evt Patrick taler sammen om eventuel  arbejdsgruppe/trafikgruppe

Højskole-/bestyrelsesarrangement i det nye år

Bestyrelsens forslag:


Center for digital dannelse – som er lidt mere ”pro” fx også det gode digitale kan. 


Teknologiforståelse


Højskoleaften-udvalg: Simon B.C. og Karen (går videre med et tema).

Økonomi:
Økonomisk opbremsning på alle konti og forbrug. 

I 24 – dvs i hvertfald to måneder ind i 25

Vi fortsætter ind i 25, da det er afgørende, at vi holder vores måltal – da vi så kan få vi eftergivet gæld for 1,5 til 2 mio

Målet er balance i skolens budget 27, og derfra betale gælden ned frem til 30.

Primær årsag til skolens økonomiske situation er stigende udgifter til segregerede elever, som vi tidligere fik ekstrabevilling til.

 

Brev til personale med besparelser

Besparelse på vikarer

 

Budget 2025 – første udkast til budget til bestyrelsen kommer ved årsskiftet. Forventes: Mindre på de enkelte konti herunder fagkonti, forslag om afskaffelse af lejrskole (lejrskole koster ca. 200.000 om året).

 

Nyt fra medarbejderne:
Pernille:

Det positive:


Fejring af medarbejderenes dag.
Kursus/udd. Med Torben Bloksgård om deltagelsesmuligheder for alle.


Det er snart efterårsferie😉

Det der giver udfodringer:


SOVS – alle børn starter i den lokale forlkeskole. En krævende opgave.


Ny vikardækning – teamet/den enkelte lærer skal løfte mere


Økonomi.

Nyt fra ledelsen:
Trivselsundersøgelse medarbejdere, skoledelen
Karakterer 23/24 (punktet udskydes til næste møde)


Ny kommunal struktur for ledelsessamarbejdet – mere inddragelse af mellemledere


Besøg fra Hvidovre Kommune vedr SIL-klasser PLC, deltagelsemuligheder for alle børn


Klassesammenlægning på 8. årgang. Fremadrettet fokus på handleplan for skabe fællesskaber, ryste sammen osv.


Forlænge konstituering af afdelingsleder (kan ikke ansætte lige nu)


Ansættelsesstop – forlænger konstituering til foråret. 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

SKOLEBESTYRELSENS PRINCIPPER:

Det er med stor fornøjelse, at skolebestyrelsen hermed præsenterer ti principper for skolens drift, skole-hjem samarbejdet og den åbne skole.

Principperne skal være med til at tegne skolens mål og værdier udadtil, samtidig med at de skal vejlede skolens daglige ledelse om skolens virksomhed. Principperne er et resultat af et længerevarende arbejde i skolebestyrelsen, hvor vi har ønsket at revidere og nytænke nogle gamle principper for skolens virksomhed, så de kunne understøtte Hornbæk Skoles mission og vision.

Vi håber, at de nye principper vil hjælpe til med at skabe de bedste læringsoplevelser for alle på Hornbæk Skole. Se nedenfor i dokumentarkivet.

MEDLEMMER AF SKOLEBESTYRELSEN PR. 01. 08. 2024

Navn

Adresse

Mobilnummer

Mailadresse

Forperson

Mikkel Frederiksen

Søvænget 1B

28 10 01 49

mikkel@mikkelf.dk

Næstforperson:

Karen Kyndesen Quinlan

karenkyndesen@gmail.com

Forældrerepræsentanter:

Lars Pedersen

Borsholmvænget 5

20 73 97 87

bhv3100@gmail.com

Nina Müller Nielsen

 

 

ninaborgm@gmail.com

Simon B. Christensen

Strædet 6

31 47 68 77

simonbirgerc@gmail.com

Robert H. Kaufmann

Sommervej 4 A

60 66 60 31

robotten82@gmail.com

Forældrerepræsentanter - suppleanter:

 

 

 

Anna

 

 

aot@post.tele.dk

Thomas Pierre Olsen

Per Bjørns Vej 17

31 10 30 86

thomas@thomas-olsen.com

Christina Skov

Sauntevej 56

26 82 42 23

skovchristina@gmail.com

Medarbejderrepræsentanter:

Cecilie Lorentzen

 

 

 clore@helsingor.dk

Pernille Rytter

 

 

 prs08@helsingor.dk

Skoleleder samt leder af SFO og PUK:

Simon Svenstrup

Dortevej 6, Espergærde

49 28 16 82

sis08@helsingor.dk

Viceskoleleder:

 

 

 

Bjarke Willemoes

Østergade 44, Gilleleje

41 86 82 63

bww37@helsingor.dk

Elevrådsrepræsentanter:

Olivia W. Bendtsen 

 

 

 

Ella Rose Sømod

 

 

 

Victoria

 

 

 

Eksterne medlemmer:

 

 

 

Christian Donatzky

Byrådsmedlem

 

cdo11@helsingor.dk

 

 

 

 

 

 

 

 

 


OVERSIGT OVER SKOLEBESTYRELSENS MØDER I 2024/2025:

 

 

Skolebestyrelsens principper og referater fra møder:

 

Dokumenter

Møde 2 den 8. oktober referat.pdf

Shape Created with Sketch.

Møde 1 referat 22. august 2024.pdf

Shape Created with Sketch.